jak postupovat
Jak postupovat
Pokud s prací formou referenčního marketingu, někdy také network ( síťového ) marketingu, zkráceně také MLM, teprve začínáte, pak budete často narážet na řadu dotazů a připomínek ze stran lidí, které s touto nabídkou oslovíte.
Ale i Vy sami, si někdy nebudete vědět s něčím rady, napadne Vás řada otázek a hledání řešení či odpovědí, Vás může stát mnoho úsilí.
S námi na to ovšem nejste sami. Náš zkušený tým, je Vám stále nablízku, kdykoliv ochotný pomoci tak, aby se Vaše spolupráce dobře rozjela a z Vás se stal úspěšný lídr.
V podsekcích této sekce, naleznete řadu tipů, návodů a odpovědi na časté otázky, které Vás nebo vaše kolegy, mohou napadnout.
Některé nástroje a rady, budeme poskytovat, jen těm z Vás, kteří jsou registrovaní, v jednom z našich projektů. Tyto pak budou v ČLENSKÉ SEKCI, která je chráněna heslem. Toto heslo Vám bude zasláno na Váš email po registraci do ONEX-QLX.
S námi na to nejste nikdy sami.
Co je referenční marketing a je legální?
Jediná alternativa jak začít bezrizikově podnikat a cesta k finanční nezavislosti vede přes Multi Lewel Marketing, nebo-li Network marketing, referenční marketing. Nejedná se pochopitelně o rychlé zbohatnutí, ale o soustavnou a cílevědomou práci, kterou si postupně budujete svoji finanční nezavislost.
Prostřednictvím referenčního marketingu, nebo-li Multi Lewel Marketingu, se dá prodávat cokoliv. Například: prášky na praní, kosmetika, vitamíny, pojištění, půjčky,internetové domény atd. Podstatou prodeje formou referenčního marketingu je to, že zisk nemáte jen z toho, co sami prodáte, ale i z toho co prodají další lidé, které jste do systému zapojili. Různé systémy mají různé formy odměňování za to, že pro firmu vybudujete odbytovou síť, ale základní princip je stejný.
Bezrizikové podnikání
Může být vůbec nějaké podnikání bez většího rizika?
Vždyť v klasickém podnikání statistiky potvrzují, že 80% všech podnikatelských projektů krachuje, nebo končí do 3 - 5 let od svého vzniku! Pouze 20% má šanci, jsou všude kolem nás. Ze stabilních fungujících firem má potom pouze 20% šanci být trvalé ziskových…Tj. pouze 5% z původního množství má šanci na nějaké zisky z podnikání. To je realita, tvrdá a nekompromisní. Klasické podnikání je nesmírně náročný, sofistikovaný a vrtkavý proces. Podnikatelé u nás by mohli vyprávět. Klasické podnikání je rizikové, nemá-li zvládnuté všechny atributy, může být hazardní hrou s neblahými konci a následky. Ukončení klasického podnikatelského projektu může být časově velmi náročné, ztrátové a podnikatelé mohou své peníze ze svého účtu ztrácet ještě dlouho po ukončení svých obchodů… Klasické podnikání může být úspěšné a profitní, jste-li ochotni obětovat peníze, čas, dřinu, jste-li ochotní postupovat rizika a následky.
Podnikání v oblasti referenčního marketingu, je ze všech úhlů pohledu bezrizikové, když už je firma založena a prosperuje, tak čeho se bát? V referenčním marketingu máte vše pro podnikání připravené. Stačí jen začít pracovat. Máte připraven vzdělávací servis. Lektoři jsou na špičkové úrovni. Můžete se začít zdokonalovat v komunikaci, investicích, vůdcovství a dalších důležitých dovednostech. Začínáte pracovat v pozitivním prostředí, a lidma, kteří Vám pomohou překonat počáteční neúspěchy. Je tu tým zkušených spolupracovníků, kteří Vám jsou vždy k dispozici, kdykoli potřebujete.
Pravda o MLM
Je velice zajímavé, jak uplynulých pár let socialismu v naší zemi pokřivilo nazírání lidí na svobodné podnikání a Jak moc se zakořenil model: ”Hledej jistotu, najdi si dobré zaměstnání.” Přitom ještě před druhou světovou válkou určitě nepracovala většina lidí v zaměstnaneckém poměru – nebo aspoň ne na sto procent! Na venkově měli lidé často svá hospodářství, ti chudší pracovali jako námezdní síly pro ty úspěšnější, ale své malé hospodářství měli často doma při tom. Ve městech měli lidé své živnosti – řemesla, obchody kavárny, restaurace. Socialismus udělal z 99% lidí zaměstnance, vztah k soukromému vlastnictví a podnikání téměř zcela vymazal z mysli lidí.
Imperialismus – vrcholné stadium kapitalismu, zůstaneme-li u marxistického slovníku, tedy ten systém, který vládl na západ od nás a po převratu se v devadesátých letech zrodil také u nás, ale k drobnému podnikání se nezachoval o moc lépe. Před lety jsme příliš nechápali francouzskou komedii Velký bazar a nyní jsme svědky toho, jak supermarkety ničí drobné obchodníky, kteří při malé privatizaci koupili samoobsluhy a obchůdky ”na rohu”. Jak nadvláda silných podniků se zahraničním kapitálem s levnými výrobními kapacitami v zemích ”třetího světa” drtí drobné výrobce – naše pekaře, řezníky, oděvní výrobce…
Podnikání na vlastní pěst je obtížné, v některých oborech čím dál méně možné. V některých odvětvích lze získat zázemí silného podniku a přitom si uchovat dostatečnou míru samostatnosti – mám na mysli ”podnikání pod značkou” frenčízing. Tímto způsobem jako houby po dešti rostou po celém světě například restaurace rychlého občerstvení např. McDonalds ale taky Potrefená husa nebo Švejkova restaurace autosalony všech značek, pobočky cestovních kanceláří obchody s oděvy - Kenvelo, hobby markety OBI a další a další.
Jednotliví majitelé frenčízy ušetří spoustu peněz na nákladné marketingové a reklamní kampaně, platí pouze podíl na nich, nikoliv všechno. Odborníci z centrály jim radí, jak má vypadat jejich provozovna, kde má být umístěna, jak má pracovat personál atd., aby oni i poskytovatel frančízy dosáhli zisku. Samozřejmě jako ve všech oborech i tady jsou firmy lepší a horší, úspěšné i méně úspěšné. Toto podnikání však stále vyžaduje na začátku relativně vysokou investici – řádově ve statisících nebo milionech korun.
Hlavní je nebát se a jít vlastní cestou…
Právě třetí nepřítel je nejhorší. Proč? Protože ho většinou máme rádi. Podvodníky a neschopné šéfy můžeme i v MLM poslat kam slunce nesvítí, odplivnout si a začít znova, jinde a jinak. Vlastní rodiče však nemůžeme a nechceme ani odehnat, ani vyměnit. Zbývá nám jediné – uspět a dokázat jim, že pravdu jsme měli my.
Vždy, když se chceme v obchodě osamostatnit, rozjet něco svého, narazíme na lidi, kteří nás od toho odrazují: ”Ale prosím tě, víš kolik už je u nás v Kocourkově řeznictví, autobazarů, autoservisů, truhlářů, květinářství..” U MLM to je ještě silnější – starším lidem je takový způsob podnikání většinou ještě více cizí než klasické podnikání. Vidí v tom nejistotu, vidí v tom často něco nekalého. Mladí kopírují postoj starších, pramenící z nepochopení a neznalosti. Jde vlastně o nepochopení na druhou.
Tvrdit, že něco s jistotou nefunguje a sám se o to nepokusit, to je jednoduché, pohodlné, ale je to úroveň ”hospodských keců”. Úroveň zkušeností kohokoliv, kdo se aspoň pokusil nějaké podnikání rozjet je o patro výše! Úroveň zkušenosti toho, kdo to dokázal ještě úplně jinde – jenomže takových lidí je málo. Jestliže na někoho z nich narazíte, určitě Vás nebude odrazovat od tohoto, abyste si podnikání nezkusili. A MLM je podnikání zpravidla nejmíň rizikové.
Neříkám, že není rozumné poslechnout si také argumenty proti – naopak. Je ale třeba selektovat, jaká je úroveň znalostí dané problematiky toho, od koho si radit nechávám – nakolik zná mě, nakolik zná produkt a nakolik zná obchodní systém?
Nejhorší je, jste-li sami”svým švagrem”. Jestliže se necháváte sami sžírat myšlenkou - ”tohle nedokážu”, ”ode mne by si to nikdo nekoupil”, ”se mnou by do toho nikdo nešel” – potom opravdu mnoho šancí uspět nemáte…
Fakta
Více než 56 milionů lidí je zapojeno do tohoto odvětví na celém světě.
Více než 100 biliónu USD tržby za poslední rok.
Možnost podnikání ve více než 100 zemích.
Odvětví, které vzrostlo o 90% za posledních 10 let.
(MLM) konečně dosáhl respektu. Byl navržen na Nobelovou cenu. Vyučuje se na Harvardské obchodní univerzitě a Stanfordský výzkum jako i žurnál Wall Streetu vyhlásil, že 50 až 60% všeho zboží s služeb bude již v brzké době prodáváno prostřednictvím MLM. Tohle je Multi-bilionový dolarový průmysl a z 500 000 tisíc amerických milionářů celých 20% to je ( 100.000 ) získalo své bohatství za posledních pár let, a to díky MLM. A co více! Statistiky ukazují, že 45 lidí se denně stává milionáři právě díky MLM. Neskutečné, že?
MLM: je legální, můžete to dělat při zaměstnání, nejsou potřeba velké investice ani zaměstnanci. Nemůžete nic ztratit, můžete hodně zbohatnout. Nevýhody: Není to bezpracné a často se plete s pyramidovými a peněžními hrami, které patří mezi nelegální podvody.
Proč MLM, Network Marketing?
Nízké počáteční Náklady.
Malé riziko.
Práce jen na částečný úvazek.
Osvědčený systém.
Finanční páka.
Residuální příjem.
Velké daňové výhody.
Možnost cestování.
Pracujete s lidmi, s kterými chcete.
Co říkají experti o MLM, Network Marketingu?
Warren Buffet vlastní holdingovou společnost – Berkshire Hatheway a také vlastní tři společnosti na přímý prodej. Warren prohlásil: ”dolar po dolaru to byla nejlepší investice jakou jsem kdy mohl udělat” ( Časopis Fortune ).
Robert Kiyosaki – autor ”Bohatý Táta, Chudý Táta”. O network marketingu prohlásil: ”…s malou finanční investicí dává lidem příležitost vybudovat si svůj vlastní zisk přinášející podnik a nabýt velkého bohatství”.
J. Paul Getty, bilionář. ”Raději bych dostal 1% z úsilí každého ze 100 lidí, než dostat zaplaceno za 100% mého vlastního úsilí”.
Nepotřebujete žádné zvláštní nadání, talent nebo dovednosti. Potřebujete pouze touhu změnit Vaše podmínky, a ochotu pracovat. A možná tu nejdůležitější věc – odvahu začít něco nového! Máme 21. století a od toho se odvíjí spousta změn i v naších životech, a tím i příležitosti jsou jiné, než bývalo zvykem.
Systémy provizí referenčního marketingu
Zde si vysvětlíme co znamenají výrazy jako MATRIX, MATICE, BINÁR, LINIE, DOWNLINE, UPLINE, TÝM, STRUKTURA, FASTSTART BONUSY, MEGAMATCHING BONUSY a řada dalších Vám nic neříkajících výrazů.
Každá firma pužívá jiný systém stavby týmu a tím pádem i jiný systém výplat a počítání provizí.
Některé firmy, jako například STIFORP, který máme v naší nabídce, dokonce používají hned několik systémů dohromady, což jim umožňuje vyplácet ne jedny, ale hned 4 druhy provizí z každého člena týmu ( zákazníka )
Jak již víte, v MLM si tvoříte svůj tým a to samé dělají i lidi pod vámi, tedy i jejich tým, je zároveň vaším týmem, jen v nižší pozici pod Vámi. Těmto pozicím, se říká generace, nebo linie či Downline.
Dříve nejvíc používaný a tedy i klasický systém stavby Vaší struktury, byly práve linie. Tedy všechny co jste si přivedl/a Vy osobně, byli ve vaší první linii, koho přivedli oni, ty jste měl/a ve své druhé linii atd. několik linií do hloubky. Z této každé linie, Vám firma vyplatila určité procento za každého člena dané linie.
Později přišel MATRIX, obdoba liníí, ovšem s jedním rozdílem, Každá linie byla omezena počtem pozic. Pokud tedy první linie měla 4 pozice a vy jste přivedl/a 5 lidí do týmu, ten pátý spadl již do vaší druhé linie. Tedy kromě Vás samotných, z něj profitoval i Vámi přivedený, který obsadil první linii. Tento systém je daleko spravedlivější a více motivující. Ovšem i zde platí zásada duplikace. Pokud každý spoléhal jen na to, že mu napadají lidi od tzv. UPLINE tedy od lidí co jsou nad ním, pak měl jen drobné a začal být nespokojený. Toto však duplikoval i na lidi pod sebou.
Následně na to, přišel binární systém, který má v každé linii pouze dvě pozice a díky tomu umožňuje dvojí provize, ovšem pokud Vám jede jen jedna větev ze dvou, pak máte jen ty jedny provize. Tento systém byl však postupně zdokonalován a kombinován, díky čemuž je dnes velmi silným systémem v kombinaci s MATRIXEM.
Jak vidíte, každý systém má svá pro i proti a kdybych je chtěl popsat do podrobna, pak je to na celou knihu. Později pokud bude více času, Vám tuto problematiku popíšu podrobně včetně obrázkových náhledů.
Pokud firma používá Binární systém nebo matrix, případně je spojí a připojí i linie, ( tomuto se říká přelévání, každý koho přivedete vy, někdo nad vámi, či někdo pod vámi, je u firmy veden jak v linii, tak v matrixu a bináru ) pak jí to umožní nabídnout nám hned několikatery provize za jednu práci a navíc nám, to umožňuje dosáhnout pasivních příjmů.
Tedy i když sami děláme méně, vyděláváme. Někdo se obává, že takto se všichni jen zaregistrují a budou čekat, co vydělají díky práci lidí nad němi. Ano někteří se registrují v tomto očekávání a například když se registrují pod námi, tedy přes odkaz uvedený zde na stránkách v sekcích STIFORP a ONEX, pak opravdu díky nám a díky našemu týmu, jim do jejich stuktury padají lidé od Nás a plynou jim z nich provize.
Ovšem řada z nich včetně nás, se raději zapojila aktivně a i Vás se snažíme zapojit a pomoci Vám k aktivní spolupráci tak, aby jste profitovali daleko více, stejně jako my.
Firmy s tímto totiž počítají a snaží se motivovat lidi k aktivní spolupráci tím, že aktivním lidem nabízejí víc druhů provizí, větší procenta provizí a bez limitů. Naopak lidem kteří se připojí jen pasivně a čekají co jim napadá od lidí nad němi, firma dává méně a někdy i nastavuje limity maximálních výší provizí. Toto je nejvíce spravedlivé. I pasivní členi se podílejí svou investicí na růstu firmy a za to jim náleží malá odměna. Na naše poměry i tak dost královská.
Nám pak náleží řada dalšch výhod z provizí, na které se nyní podíváme.
První provize jsou tzv. FAST START BONUSY
To jsou okamžité provize, které Vám firmy vyplácí za každého přivedeného člena, který uhradí registraci nebo produkt. Tyto provize jsou vypláceny u někerých firem okamžitě, jinde týdně neo měsíčně. tyto provize pobírají jen ti co jsou aktivní, tedy sami přivedou někoho do svého týmu.
Druhé provize jsou tzv. MATCHING BONUS
Po dosažení určité pozice dle karierního plánu firmy, máte nárok na procentuální podíl z provizí vašich lidí, které jste osobně přivedl a které přivedli i lidé pod Vámi a to do několika úrovní pod Vámi. Na tyto provize jak už samo vyplívá, má nárok zas jen osoba aktivní, která si přivedla osobně alespoň jednoho člena pod sebe.
Další z provizí jsou tzv. TEAM BONUS
Na tyto provize mají nárok i lidé, kteří nikoho nepřivedli, týmových bonusů, může mít firma hned několik a počítají se z obratu celého týmu, který je pod Vámi, ať jsou to lidé, které jste přivedl vy, nebo někdo jiný bez ohledu, zda je nad Vámi či pod Vámi.
Týmové bonusy někdy firmy dělí na několik druhů s tím, že u každého je jiná podmínka splnění.
Dále jsou provize z celého obratu firem, za dosažení pozic v kariéře a řada dalších, ty jsou někde vypláceny jen aktivním členům, jinde i pasivním, tedy těm co sami nikoho nepřivedou.
Poslední častý výraz, je UPGDRADE
Co znamená? Každá firma má jinou strategii obchodu, některá nabízí registraci zdarma na vyzkoušení, jiná Vám umožňuje zakoupení vyšší pozice za určitou úplatu, která je lépe hodnocená provizemi.
UPGRADE tedy ve všech případech znamená to samé, úhrada vyšší pozice, nebo zakouepní členství, či výhod pro VIP členy.
V některých případech se upgradujete i zdarma automaticky, při splnění nějaké podmínky, obratu, počtu registrací pod Vámi atd.
Co je duplikace a jak s ní pracovat?
Duplikace je v referenčním marketingu jedna ze základních věcí. Zde více než kdekoliv jinde platí to, že lidé pod Vámi, Vás budou ve všem kopírovat. Pokud se jim tedy budete věnovat, předávat jim Vaše i naše zkušenosti a naučíte je aby dělali to samé s lidmi, které si oni přivedou do týmu, pak i oni udělají to samé a naučí to i své lidi. Váš tým, se tak bude rychle rozrůstat, vše bude fungovat a s tím porostou i Vaše zisky.
Pokud však na své lidi budete kašlat a jen si stěžovat, pak i oni udělají to samé a Váš obchod ať je sebelepší, zamrzne na nulovém bodě.
Samozřejmě i s duplikací, Vám náš tým pomůže. Ovšem na oplátku od Vás žádáme, aby jste s námi komunikovali a to samé načili i Vaše lidi.
Pamatujte, z pozitivního si lidé duplikují jen 40% a tyto procenta klesají, pokud že někdo pravidla pro dobrou duplikaci přeruší.
Naopak z negativního si lidé duplikují víc jak 50% a tyto procenta naopak rapidně rostou, pokud že negativní postoj budou všichni duplikovat.
S druhem této práce začínám‚ jak na to?
Tuto otázku si pokládá každý, kdo s referenčním marketingem začíná.
Odpovědí a variant existuje celá řada, ne všechny jsou však dobré pro začátečníky.
Mnoho lidí, dělá jednu zásadní chybu, vše by chtěli hned a zdarma. Takt o ovšem ve světě obchodu nefunguje.
Druzí zase trpí představou, že zainvestují horentní sumy do reklamy a i ti se často spálí.
Já osobně se držím jednoho pravidla a učím ho i lidi ve svém týmu, vydělané provize, si rozdělím na dvě části dejme tomu 50% a 50%. Jednu část si vyberu jako svůj zisk a tu druhou, zainvestuji do propagace ( reklama, inzerce atd.)
Přiznám se, do první propagace jsem investoval ze svého, ale dá se začít propagace i bez investice a pak z prvních provizí, se držet mého systému 50 na 50.
Ač se tomu řada lidí brání, první oslovte své známé, kontakty co máte v emailech, telefonu na skype. Tím získáte třeba první dva tři lidi někdo i mnohem více, což je dobrý základ pro začátek. Nejlepší je vzbudit jejich zvědavost, ne se je snažit hned zasypat řadou informací, které jim nic neřeknou. Udělejte si vlastní stránky, můžete si okopírovat i naše texty a na ty jim pošlete odkaz, nechte je ať se sami rozhodnou.
Po té, co vyčerpáte tuto možnost, je zde řada dalších možností propagace. Prakticky Referenční marketing a vlastně každý obchod je o kontaktech a dobré propagaci.
Pokud kontakty nemáte, vytvořte si je, cest je celá řada, ať placených, či zdarma nebo za pár drobných. Buďte originální, fantazii se meze nekladou. Moje přítelkyně například, chodí na různá fora pro maminky a tam si sbírá kontakty, popovídá si, nechá ostatní postěžovat a pak se jim jen letmo zmíní, že je ráda, že není odkázaná jen na rodičovské dávky od státu. Jinde zase rovnou projde příspěvky a reaguje na ně svojí nabídkou.
Kolega ten zase sbírá kontakty v terénu, kdekoliv se zrovna pohybuje, hned se dá do řeči, když mu někdo nabízí na ulici nebo někde v centru služby operátorů, bank atd, hned reaguje a bere si kontakt.
Další propaguje na sociálních sítích, další inzeruje jak na internetu tak v tisku a zárověn vyhledává inzeráty lidí, kteří sami hledají prci, přivýdělek, brigádu.
My jsme například použili legální emailing, sice je dražší, ale účinost je vysoká. Když jsem s MLM začínal, použil jsem letáčky, rozdal jsem je všude, v obchodech, do schránek kde se dalo. Dnes navíc existuje možnost, nechat si letáčky za pár korun vytisknout a česká pošta je za pár halířů roznese do schránek. V řádu se dají letáčky rozesílat za stokoruny.
V naší členské sekci, která je pro naše partnery, tedy lidi co se registrují, budou k dispozici texty na letáčky, texty inzercí jak české tak cizojazyčné, dále řadu konkrétních textů a tipů jak a kde propagovat.
Jsou platby kartou bezpečné?
Jsou platby kartou bezpečné? Mohu je provádět se svojí kartou a jak na to bezpečně.
Častá otázka mnoha lidí, kteří s ní nemají zkušenosti.
Co se týče konkrétně našich dvou nabídek spolupráce, obě jsou prověřené stovkami tisíc lidí, firmy jsou renomované, dodnes z jejich strany k žádnému zneužití nedošlo, naopak dělají vše pro maximální bezpečnost svých zákazníků ( klientů ) tedy nás. Navíc tímto by byli sami proti sobě.
Mnoho lidí má obavy platit na internetu platební kartou a ještě více lidí na světě ví, že je to naprosto běžná věc.
Pokud se bojíte, že Vám ten či onen obchodník stáhne víc než je platba, není nic jednoduššího než na kartě nastavit limit pro bezhotovostní platby.
Např. když budu vědět, že přes net nebudu platit nikdy více jak 2.000 Kč nebo 100 USD, nastavím limit právě na tuto částku a obchodník i kdyby se rozkrájel, tak nemůže stáhnout víc. Ale toto je ten nejhorší případ, platba kartou je ve světě již naprosto běžná záležitost a já osobně platím kartou vše.
Zneužití karty, je již zabezpečeno několika způsoby a není čeho se obávat. Když platíte kartou v supermarketu, je tam stejné riziko, jako když platíte na netu.
I platba v Lidlu, Tescu, atd. je platba online a nikdo se nebojí, takže kdo jde s dobou platí i přes net.
Platba kartou přes internet je v dnešní době stěžejní převážně pro mladou generaci. Postupem času však budou platby přes internet využívat všichni vlastníci karet, jelikož jde o jednoduchou a dnes již bezpečnou službu, která výrazně usnadňuje všechny činnosti spojené s nákupy zboží či služeb. Řada lidí stále váhá a bojí se svou kartu při platbě přes internet použít, avšak právě internet dnes nabízí jednu z nejbezpečnějších možností, jak kartou vůbec platit.
Platbu kartou přes internet je možné uskutečnit 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Neexistuje žádné omezení, kdy by majitel karty nemohl za zboží, které na internetu kupuje, zaplatit pomocí kreditní či debetní karty. Vše je velice snadné. Stačí vybrat obchodníka – ověřit zda přijímá váš druh karty (Visa, Maestro…), dát zboží do košíku a nakoupit. Při platbě je nutné vložit jméno držitele karty, datum expirace, samozřejmě číslo karty a kontrolní číslo CCV, které je na zadní straně karty vedle políčka pro podpis. Po odeslání požadavku je na účtu automaticky částka zablokována a transakce provedena. Snadno, rychle a bezpečně.
Mnoho lidí zajímá, zda jejich karta je též aktivní a určená pro platby přes internet. První dvě podmínky zjistíte sami snadno:
Pokud, že máte VISA nebo MASTECARD a na zadní straně máte uveden bezpečností kod, minimálně 3 čísla, pak je karta pro platby online přizpůsobena.
To zda je i aktivní, si snadno zjistíte na pobočce Vaší banky, kde Vám ji i případně zdarma aktivují.